Klage

Er du misfornøyd med behandlingen? Det beste du kan gjøre er å ta kontakt med tannlegen og forklare situasjonen. I de fleste tilfeller vil vi da kunne komme til enighet.

Ofte vil det finnes flere behandlingsalternativer og det er viktig at du sammen med tannlegen finner den rette behandlingen som passer for deg. Dette er best å klarlegge før du starter behandlingen, men også etter behandlingen og under videre oppfølging kan man måtte vurdere andre behandlingsalternativer.

Når det gjelder resultat og varighet på eventuell behandling vil dette kunne variere. Det er umulig å garantere behandlingsresultater på grunn av eksterne faktorer som immunrespons, bakterieflora, egenoppfølging, slitasje, røyking, medisinbruk, daglig stell (oral hygiene) og tennenes øvrige helsetilstand. Under konsultasjon, og før behandlingen starter, vil tannlegen kunne gi deg en vurdering av behandlingens forventede resultat og varighet.

Orginaltennene er best og alle restaureringer forventes å ha en begrenset levetid.

TRYGGHET

Dersom vi ikke kommer til enighet er det mulig å sende en skriftlig klage til klagenemnda. Tannlege Andersen er medlem av Den Norske Tannlegeforening og er forpliktet til å følge klagenemndas avgjørelse. Klagenemnden har som oppgave å besvare spørsmål og behandle klager fra forbrukere på den faglige utførelsen av behandlingen.

For mer informasjon kan du besøke Forbrukerrådet sine nettsider.

RING 22 11 08 54
FOR TIMEBESTILLING

Eller registrer deg under, så vil vi ta kontakt for å sette opp en time.

    BEHANDLINGER

    © 2023 Oslo Tannlege AS
    Utvilket av:
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram